ר' מוטק'ה בלוי: "ר' חיים 'הפקיר' את עצמו בשביל כלל ישראל"

מהדורת הבוקר No Comments on ר' מוטק'ה בלוי: "ר' חיים 'הפקיר' את עצמו בשביל כלל ישראל"

איש החינוך הרב מרדכי בלוי בשיחה עם 'קול חי': "הייתה פעם שאלה על ילד מתחזק שאביו לא שומר שבת כהלכתה הוא עושה קידוש וצריך לטעום אבל יין מחלל שבת הוא יין נסך. לא יודע אם זה הלכה לרבים. אז הוא אמר יהודי שעושה קידוש אפילו שאחרי זה הוא מדליק את הפלאפון – הוא לא נכלל בגדר מחללי שבת שהיין שלהם אסור"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

איש החינוך, הרב מרדכי בלוי סיפר לבצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על מרן שר התורה זצוק"ל: "הייתה לי פעם שאלה על איזה ילד שרשמו אותו לחינוך תורני ואבא שלו לא שומר שבת כהלכתה והוא עושה קידוש והרי צריך לטעום מהקידוש, אבל יין של מחלל שבת הוא יין נסך. מה עושים?"

"אני לא יודע אם זה הלכה לרבים", מדגיש בלוי. "אז ר' חיים אמר: יהודי שעושה קידוש, אפילו שאחרי זה הוא מדליק את הפלאפון – הוא לא נכלל בגדר מחללי שבת שהיין שלהם אסור. הוא הוסיף שזה גם עניין של כבוד ההורה ושלא יהיה נזק ושכל הבית יוכל להתקדם באידישקייט".

לדבריו: "כל דבר אצלו היה מדוד בפלס של הלכה ברורה. זה היה מבהיל".

"זכיתי להכיר עוד את הסטייפלר, אביו של מרן שר התורה. היה שוני מעניין בין שניהם", הוסיף בלוי. "הסטייפלר היה איש של שחור-לבן וברור. ר' חיים היה סגנון אחר. למשל הסטייפלר לא נתן שיצלמו אותו ור' חיים כן הסכים שיצלמו אותו לצדקה ובשביל כלל ישראל. הוא ממש הפקיר את עצמו בשביל עם ישראל".



0 תגובות